Soferii care intra si ies din Romania si tranziteaza centura Aradului stau blocati in trafic zeci de minute, cozile intinzandu-se pe kilometri. Pentru a rezolva problema, Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a inceput in 2011 construirea a doua pasaje rutiere supraterane peste liniile de cale ferata Brad-Curtici si Arad-Bucuresti. In august 2012, desi lucrarile erau aproape gata, Guvernul nu a mai dat bani pentru cele doua lucrari, acestea ramanand abandonate de mai bine de un an. Primul pasaj - peste calea ferata Brad-Curtici este terminat in proportie de 80%, iar al doilea - 65%.
Imagini cu cele doua pasaje de pe Centura Aradului
Potrivit primarului Aradului, Gheorghe Falca, ar mai fi nevoie de 6 milioane de euro pentru finalizarea lucrarilor, o suma nesemnificativa pentru bugetul national.
"Cu referire la cele doua investitii ale Guvernului Romaniei de pe centura Aradului, cele doua pasaje, acestea au fost blocate de Guvernul Ponta in 2012. La rectificarea din luna august s-au luat banii de acolo si s-au oprit lucrarile. In timpul campaniei, asa cum se intampla in campanie, dl. Ponta a promis ca va continua investitia respectiva. Asa cum se intampla in politica, multi politicieni nu se tin de cuvant. Este si cazul d-lui Ponta. Acum pasajele sunt blocate. Durerea este ca aceste pasaje au ajuns la nivelul de constructie de 80% cel de pe Sase Vanatori si 65% cel de pe Horea. Cu o suma foarte mica de bani pentru bugetul Romaniei, sase milioane de euro, aceste pasaje erau finalizate. Traficul se fluidiza in jurul municipiului Arad, iar toti cetatenii care merg spre Vest prin Arad nu mai stateau la cozile de 2/3/5 km care se fac pe centura din cauza trecerii la nivel cu calea ferata. Aceasta trecere la nivel cu calea ferata este pentru trenul de mare viteza de la Curtici - Arad - Simeria. Asta inseamna ca la cateva minute tre