PSA Peugeot Citroen, al doilea producător auto din Europa după vânzări, ar putea rupe alianţa cu grupul american General Motors, estimând că nu va atinge ţinta privind reducerile de cheltuieli, cu 1 miliard de dolari până în 2016.
Grupul francez analizează rezultatele alianţei pentru a decide dacă va mai produce automobile în parteneriat cu GM, evaluând şi "condiţii relevante" din acordul de dezvoltare încheiat între cele două companii, a anunţat miercuri Peugeot.
"Numai această alianţă îi mai putea salva; este începutul sfârşitului. Ţintele convenite la încheierea protocolului de alianţă au fost minime, iar acum Peugeot a rămas pe cont propriu. Pierde pe toate fronturile", comentează pentru Bloomberg un analist financiar francez.
Protocolul datează de anul trecut şi este unul dintre pilonii strategiei de redresare a Peugeot, care a încercat să scadă cheltuielile prin accesarea resurselor GM.
Impactul financiar al alianţei a fost însă mai slab decât anticipa conducerea companiei franceze, care are probleme financiare şi trebuie să-şi găsească rapid noi parteneri.
Peugeot pregăteşte o majorare de capital de cel puţin 3 miliarde euro, finanţată de statul francez şi de grupul chinez Dongfeng Motor, care vor prelua câte 20% din acţiunile companiei, au declarat săptămâna trecută surse apropiate situaţiei, citate de Bloomberg.
"Ne concentrăm pe identificarea unor proiecte profitabile, pe termen lung, şi apoi căutăm soluţii pentru a le finanţa. Trebuie să gândim pe termen lung, să căutăm prooiecte pe termen mediu sau lung pentru a asigura profitabilitatea grupului", a declarat miercuri într-o conferinţă cu analiştii directorul financiar al Peugeot, Jean-Baptiste de Chatillon.
Afacerile Peugeot depind în mare măsură de evoluţia pieţei europene, unde vânzările de automobile au scăzut aproape de minimul ultimilor 20 de ani.