După ce ZF a făcut publică o analiză din care reieşea că autostrada Sebeş-Turda, aflată în procedură de licitaţie, va costa aproximativ un miliard de euro, vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, a ținut să facă niște precizări. Acesta spune că s-au făcut calcule inexacte şi că pe lângă cei 70 de km de autostradă în acea sumă intră nodurile de intrare și ieșire de pe autostradă şi exproprierile, plus costurile necesare soluționării problemelor de mediu şi altele.
În urma adoptării hotărârii de către Guvern, în 18 octombrie, costul unui kilometru de şosea între Sebeş şi Turda ajunge la aproape 15 milioane de euro, potrivit calculelor ZF, care a conchis că aceasta va fi cea mai scumpă autostradă din România, după Bechtel.
Citiți și: Analiză ZF: Autostrada Sebeș-Turda, cea mai scumpă după Bechtel. Costul total al unui kilometru de drum se apropie de 15 milioane euro
În urma acestei analize, vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman, a adus lămuriri. Potrivit acestuia, calculele nu au fost făcute bine.
“S-au făcut nişte calcule inexacte, s-au avansat sume de 15 milioane de euro pe km. Ceea ce uită cei care au făcut aceste calcule este că pe lângă cei 70 de km de autostradă, vorbim de încă 10 km de autostradă la cele două noduri mari de la Sebeş şi de la Turda şi vorbim în total de şapte noduri rutiere, şapte bretele de încărcare şi descărcare de pe autostradă. La acesta se adaugă partea de despăgubire la justa valoare a terenurilor, la care se adaugă partea de mediu, partea de descărcare arheologică”, a declarat Florin Roman.
Acesta a precizat că este prea devreme pentru a “arunca pe piaţă” cifre de acest gen şi că nu se va ajunge la suma respectivă.
URL scurt: http://alba24.ro/?p=244959
După ce ZF a făcut publică o analiză din care reieşea că autostrada Sebeş-Turda, aflată în procedură de licitaţie, va costa aproximativ un mili