Utilizatorul obişnuit de Facebook nu intră pe reţeaua socială în căutare de ştiri, dar totuşi le descoperă şi le citeşte, potrivit ultimului studiu de la Pew Research Center.
Sondajul a fost realizat în colaborare cu John S. şi James L. Knight Foundation şi a descoperit că, din numărul de 64% din americani care sunt pe Facebook, 47% din aceştia citesc ştiri pe Facebook. Astfel, 30% din populaţia Statelor Unite consumă ştiri pe reţeaua socială.
Un lucru interesant este faptul că 78% din cei care consumă ştiri pe Facebook, nu au intrat cu acest scop. Acestea le apar pe News Feed, prin abonarea la paginile publicaţiilor şi le consumă oricum.
42% din cei care consumă ştiri pe Facebook citesc ştiri locale sau se uită la televiziunile regionale, în timp ce 23% se uită la televiziunile naţionale. Doar 21% din aceştia mai citesc ziare printate.
49% din cei care consumă ştiri de pe Facebook, spun că nu au un domeniu predilect, ci au mai mult de şase subiecte de interes. Evident, cele mai citite sunt ştirile de entertainment, cu 73%, urmate de evenimentele din comunitate, sport, politică şi guvern.
Doar 28% din utilizatorii care consumă ştiri pe Facebook au declarat că intră pe Facebook pentru a căuta breaking news-uri şi informaţii despre evenimente care abia s-au petrecut.
64% din cei care consumă ştiri au dat click pe link-uri, în timp ce 60% au dat Like sau au comentat. 43% au dat share la o ştire, îmn timp ce 32% au discutat subiectele cu alţii.
Mai multe date despre studiul Pew Research Center puteţi citi pe site-ul AllFacebook.