Mai mulţi vrânceni au reclamat la Protecţia Consumatorilor etichetele înşelătoare de pe sticlele cu băuturi alcoolice şi au acuzat că au găsit bere cu aromă de fructe, deşi erau convinşi că este vin. Abaterile la etichetarea băuturilor alcoolice sunt însă mult mai numeroase, arată reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor care au desfăşurat o acţiune de control privind calitatea, modul de comercializare şi etichetare a băuturilor spirtoase la începutul lunii octombrie.
Comisarii au verificat 14 operatori economici din reţeaua de comercializare şi un producător de băuturi spirtoase. „La 12 dintre operatorii economici controlaţi s-au constatat abateri privind etichetarea produselor sau informarea eronată a consumatorilor... Pentru abaterile constatate, s-au aplicat 6 avertismente şi 8 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 17 000 lei“, au arătat reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor. În total au fost verificaţi 6795 litri băuturi spirtoase diverse, dintre care 560 litri băuturi, în valoare de 10.250 lei, prezentau diverse abateri de la prevederile privind protecţia consumatorilor, pentru care s-au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare.
Pe lista neregulilor constatate se află existenţa pe etichetă a ilustraţiilor de fructe sau a porţiunilor vegetale deşi la fabricarea băuturilor erau folosite numai aromele respective, nu şi fructe sau extracte vegetale, prezentarea la raft de către comerciant a altor băuturi alcoolice drept „lichior ciocolatã” , „lichior vişine” , „coniac”, „băuturi spirtoase”, deşi acestea nu prezentau concentraţia alcoolică minim impusă, compoziţia şi caracteristicile băuturilor spirtoase, inducându-se în eroare consumatorii asupra naturii produselor.
O altă metodă folosită de producători este neînscrierea ingredientelor în ordine descrescătoare, cumpărătorii fiind astfel păcăliţi asupra cantităţilor