De mai bine de o lună muncitorii lucrează la demolarea Garii din Piteşti. În paralel se lucrează la ridicarea noii staţii CFR, care deja începe să prindă contur. Când va fi gata, noua gară le va oferi călătorilor condiţii civilizate de aşteptare a garniturilor de tren, dar şi posibilităţi de traversare în siguranţă peste şinele de cale ferată.
Cei care şi-au dat acordul de demolare a vechii gări sunt chiar autorităţile locale. În iunie 2009, Consiliul Local Piteşti a votat aprobarea derularii de către municipalitate a unui parteneriat cu CFR, pentru modernizarea Gării Sud Piteşti. În cadrul acestui proiect, ce va fi finanţat integral de Căile Ferate, actuala clădire a gării a primit aviz de demolare. „Din păcate, nu se mai poate consolida structura realizată cu circa 130 de ani în urmă. Gara este construită din paiantă şi până acum s-a mai încercat recondiţionarea ei dar nu a avut succes.Se pare că singura soluţie a rămas demolarea ei”, declara atunci pentru Adevărul, viceprimarul Cornel Ionică.
Gara din Piteşti, deşi era o clădire-tip, similare fiind construite şi la Buzău, Bacău şi Mărăşeşti, a fost singura care a mai rămas în picioare, celelalte fiind demolate rând pe rând.
În septembrie 1866, Parlamentul României a aprobat construcţia unei linii de 915 kilometri prin Vârciorova, Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi şi Tecuci, toate oraşe importante la acea vreme. Costul construcţiei era la acel timp de 270.000 de franci de aur pe kilometru şi construcţia a fost încredinţată consorţiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte, Piteşti - Bucureşti - Galaţi - Roman, a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea Vârciorova - Piteşti pe 9 mai 1878. Linia Vârciorova - Roman a fost o parte importantă a infrastructurii feroviare române deoarece a făcut legătura între extremităţile regatului, fiind o conexiune i