Numărul magazinelor online a crescut cu 30-40% faţă de 2011 şi astăzi sunt peste 18.000 în toată ţară, dintre care active în jur de 20% din numărul total, a spus Bogdan Colceriu, fondator şi preşedinte OKIAN.RO, în cadrul conferinţei Tecomm de la Cluj.
Aproximativ 40% din magazinele online sunt concentrate în capitală. Şi în Transilvania este un număr important de afaceri online care sunt în dezvoltare.
„În România sunt multe magazine online care valorează peste 1 mil de euro. Un magazin online serios este unul care valorează peste 500.000 de euro”, a declarat Bogdan Colceriu.
La ediţia din acest an a Tecomm sunt 46 de speakeri, mulţi dintre ei din ţări precum Marea Britanie, Spania sau Grecia. Potrivit lui Colceriu, procentul de creştere al afacerilor online este de 30% pe an. „Piaţa din Transilvania este uşor sub cea din Bucureşti, unde se dezvoltă mult mai accelerat business-urile online. Capitalele atrag mult mai uşor investitori din afară, plus că partea de logistică este mult mai uşor de gestionat. În domeniul online, apar tot felul de inovaţii, iar acestea sunt implementate şi în Transilvania", a spus fondatorul OKiAN. În următorii ani, business-urile offline vor avea un mare impact asupra mediului online. Spre exemplu, Jolidon a început să creeze astfel de medii online şi să vândă şi pe internet. "La Cluj se află mulţi specialişti de web-design, care pot ajuta site-urile să ajungă la nivelul celor din afară. Momentan sunt 6-7 mari agenţii la Cluj care lucerază cu firme din Marea Britanie, Franţa, Germania, unde există cerere pentru potenţialul intelectual românesc şi pentru creşterea produselor de web-design. Cred că şi magaziile româneşti offline vor vedea potenţialul vânzărilor online şi vor trece şi la acest model de afaceri.", a adăugat Colceriu.
Numărul magazinelor online a crescut cu 30-40% faţă de 2011 şi astăzi sunt pest