2012 a reprezentat un an dificil pentru industria vinului la nivel european, pe fondul conditiilor meteo nefavorabile care au dus la o productie mica. In plus, aceasta situatie a dus la o crestere accentuata a pretului vinului in special in tarile cu volume mari precum Spania si Italia. In unele cazuri majorarile au ajuns si la 30-40% , ceea ce a creat o oportunitate pentru unele tari sa isi creasca exporturile.
In prezent, aproximativ 50% din productia Halewood este destinata pietelor straine, printre cele mai importante fiind Marea Britanie, Tarile Baltice, Germania, China.
”Competitia pe piata la nivel international este una foarte stransa si deci e foarte greu sa vinzi un produs care este mai putin cunoscut desi ca nivel calitativ se ridica la nivelul vinurilor produse de mari jucatori pe piata mondiala a vinului”, afirma Dan Muntean.
Potrivit acestuia, una dintre directiile de dezvoltare ale companiei pentru anul viitor o constituie extinderea exporturilor, printre pietele vizate numarandu-se Brazilia, India si Vietnam.
Un alt obiectiv este legat de reteaua proprie de magazine Halewood – The Winery Outlet. Halewood detine in acest moment 13 magazine proprii, dintre care 3 in Bucuresti. Planurile pentru anul viitor vizeaza deschiderea a 7 pana la 12 noi unitati.
De asemenea, producatorul are in plan noi investitii pe zona turismului viticol, intentionand sa extinda facilitatile de cazare oferite la Pivnitele Rhein & Cie Azuga, respectiv sa construiasca o sala de conferinte si de desfasurare a trainingurilor, investitie care va fi realizata in urmatorii 2 ani.
Totodata, Halewood are in proiect un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui wine SPA. Bugetul de investitii pentru aceste proiecte se ridica la aproximativ jumatate de milion de euro.
In cadrul Pivnitelor Rhein&CIE Azuga 1892 se afla Pensiunea Rhein, de 3 stele,