“In 2009, firmele de leasing operational au estimat o anumita valoare de revanzare a masinii, care in prezent, din cauza taxei de timbru introdusa in ianuarie, este mult sub pretul pe care si l-au asumat. Au fost cazuri in care la anumite masini care au terminat leasingul operational, timbrul de mediu a fost de 2.000 de euro, pentru ca autoturismele au fost exceptate in 2009. Companiile de leasing operational au trebuit sa lase la pret si au inregistrat pierderi. In leasing operational, profitul il marchezi la 3-4 ani dupa ce ai semnat contractul”, a declarat Bogdan Apahidean, vicepresedinte al Asociatiei Societatilor de Leasing Operational (ASLO) si director general al LeasePlan Romania.
Anul 2013 a fost unul instabil legislativ, principalele provocari care si-au pus amprenta asupra evolutiei pietei fiind modificarile aduse Codului Fiscal si timbrul de mediu.
“Dupa ce a cunoscut o dezvoltare constanta inca de la aparitie, acum mai bine de 8 ani, piata de leasing operational marcheaza in 2013 o stagnare. Aceasta se datoreaza in principal atat mediului economic dificil, care a determinat inca o scadere a pietei auto, cat si schimbarilor legislative, care au contribuit la aceasta evolutie slaba”, a declarat Daniel Ivan, presedintele ASLO.
Leasingul operational a reprezentat in primele 9 luni circa 17% din totalul inmatricularilor de autoturisme si autovehicule comerciale usoare, cu 8.000 de unitati intrate in administrare. AdSense 468x15
Citeste si:Shane Dowling, ALD: Masinile electrice ar putea da un nou trend in leasingul operationalBNR cumpara in leasing cinci autoturisme de aproape 700.000 euroPiata de leasing operational ar putea creste cu pana la 20% in 2012
Potentialul pietei locale, din punct de vedere al cifrei de afaceri, este estimat la aproximativ 200 mil euro pentru anul 2013. De asemenea, se asteapta un total de 10.000 de aut