Cel mai mare lanț de cafenele din lume - Starbucks - deschide prima ceainarie în centrul New York-ului, în prestigiosul cartier Upper East Side, potrivit unui comunicat al companiei. Starbucks isi asuma oficial rolul de educator care sa-i invete pe americani sa consume ceai.
La sfârșitul anului trecut , Starbucks a preluat, pentru 620 milioane dolari, compania Teavana - o rețea de aproximativ 300 de magazine specializate in comertul de ceai, majoritatea amplasate în centre comerciale de mari dimensiuni. Acum, Starbucks intenționează să transforme unitatile Teavana în "baruri de ceai", în care clientii sa poata cumpăra ceai vrac dar, de asemenea, sa poata bea si o ceașcă de ceai.
Deschiderea ceainariilor reflectă dorința Starbucks de extindere și diversificare a activitatii sale. Potrivit companiei, scopul ei este sa integreze "ritualul" consumul de ceai in cultura americana, asa cum este in prezent cafeaua.
Howard Schultz ,directorul executiv al Starbucks, remarca faptul ca tot mai des clientii cafenelelor intreaba de ceai in loc de cafea. Potrivit lui, afluxul principal de noi clienti in cautare de ceai va avea loc, cel mai probabil, pe timpul zilei, în timp ce consumatorii de cafea "dau navala" la primele ore ale dimineții.
Este de remarcat faptul că Starbucks mai detine un brand de ceai - Tazo -, pe care compania l-a cumparat in 1999. Anul trecut, lanțul de cafea a deschis în o mica ceainarie lângă sediul sau din Seattle (Washington). Cum era de așteptat, localul va fi în curând transformat într-un "bar de ceai" Teavana.