Femeile nu ar trebui să voteze, locul lor este la cratiţă, nu poţi avea încredere în ele, habar n-au să conducă sau să citească o hartă, sunt numai câteva dintre stereotipurile care ies la iveală la o simplă căutare pe Google. O campanie iniţiată de UN Woman, o agenţie a Naţiunilor Unite care luptă pentru drepturile femeilor, atrage atenţia asupra discriminării sexuale în mediul online.
Femei reduse la tăcere de stereotipuri, prejudecăţi şi, în general, de atitudinea negativă de care încă se lovesc în secolul XXI, atitudine sexistă evidenţiată de o banală căutare pe Google.
Aceasta este ideea centrală a campaniei demarate de UN Woman, după ce au fost selectate, în cursul unei singure zile din luna martie a acestui an, rezultatele obţinute după tastarea unor cuvinte în limba engleză, precum „woman cannot… /femeile nu pot…“ sau „woman should …/femeile ar trebui…“, au conturat imaginea discriminării ramificată în lumea virtuală.
Femeile nu sunt de încredere, nu pot conduce, nu pot vorbi în biserică, nu ar trebui să voteze sau nu ar trebui să muncească, iată numai câteva dintre afirmaţiile care au fost folosite în cadrul campaniei. O căutare similară în limba română arată, de exemplu, că „femeia trebuie să fie supusă bărbatului“ sau „femeia trebuie bătută“.
„Am fost şocaţi în momentul în care am descoperit rezultatele acesor căutări pe internet, de încărcătura lor negativă, şi am decis să facem ceva legat de acest lucru“, a declarat Christopher Hunt, directorul artistic al Memac Ogilvy & Mather Dubai, agenţia de publicitate care a conceput campania pentru UN Woman. „Imaginile pe care le-am realizat pentru campanie sunt şocante tocmai pentru că arată cât de mult mai avem până să putem vorbi despre egalitate între sexe“, a adăugat“, a adăugat Kareem Shuhaibar, unul din membrii echipei de copywriter.
La rândul lor, repreze