Peste 50.000 de apeluri au fost înregistrate în România în primele şase luni din 2013 la Telefonul Copilului 116 111, iar din ce în ce mai multe vizează consilierea psihologică, o nevoie resimţită atât de copii, cât şi de părinţi. Despre problemele unei generaţii însingurate discutăm cu specialiştii joi, la Adevărul Live, de la ora 11.
Telefonul Copilului 116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.
În primele şase luni ale anului au fost înregistrate 51.059 de apeluri la 116 111, iar dintre acestea 2.569 au reprezentat cazuri care au necesitat şi intervenţia instituţiilor abilitate pe de o parte, iar pe de altă parte consilierea şi monitorizarea continuă a specialiştilor Asociaţiei Telefonul Copilului. Discutăm de o creştere cu aproape un sfert a numărului cazurilor de abuz asupra copilului sesizate la această linie telefonică, faţă de aceeaşi perioadă din 2012.
Însă, principalele necazuri semnalate de copii, în acest an, la 116 111 sunt din spectrul problemelor de ordin psihologic. Nevoia de comunicare, neînţelegerile cu părinţii sau relaţia deficitară copil – părinti reprezintă aproape 70% din numărul total al apelurilor copiilor, principalii utilizatori ai liniei telefonice gratuite.
Însă şi părinţii sună pentru consiliere, de multe ori juridică, pentru a afla cum pot obţine diferite drepturi sau pur şi simplu pentru ajutoare din cauza sărăciei, dar şi pentru a primi sfaturi în privinţa relaţiei cu copiii lor.
Despre aceste probleme care afectează societatea românească, mai ales după criza economică, discutăm joi, la Adevărul Live, de la ora 11.00, cu Cătălina Florea, directorul Asociaţiei Telefonul Copilului, Daniela Gheorghe, psiholog şi director executiv al Federaţiei Organizaţiilor N