Investiţiile în turism din ultimul deceniu în România au determinat apariţia unor adevăraţi poli turistici în segmentul pensiunilor. Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri a anunţat, ieri, finalizarea proiectului "Întreprinzători în turism - Pensiuni în România", desfăşurat la nivel naţional între februarie 2011 şi octombrie 2013, prezentând principalele rezultate care au dus la dezvoltarea unei comunităţi de antreprenori din domeniul turismului de pensiune şi la o creştere semnificativă a numărului de afaceri dezvoltate. Proiectul a reprezentat un instrument de autopromovare a antreprenorilor şi managerilor de pensiuni şi a avut în vedere schimbarea mentalităţilor, prin acordarea celor 1.600 de beneficiari a unui program de educaţie antrenorială şi consultanţă, studiind pe platforma e-Learning 5 modele de curs, respectiv Management turistic, Marketing şi Promovare, Plan de afacere-Cerere de finanţare, Management Financiar şi IT&C , potrivit unui comunicat emis de Fundaţia Naţională a Tinerilor Manageri.
"Am urmărit dezvoltarea unei comunităţi de antreprenori din domeniul turistic, care să beneficieze de consultanţă în privinţa autopromovării, întrucât vedem cum multe afaceri nu sunt promovate corespunzător şi ajung să dea faliment. Am încercat să schimbăm nişte mentalităţi, întrucât am sesizat dorinţa oamenilor de a interacţiona cu instrumente noi ale dezvoltării afacerilor. Scopul nostru a fost să îi motivăm ", a declarat Marius Bostan, preşedintele FNTM, în cadrul unei conferinţe desfăşurate, ieri, cu ocazia finalizării acestui proiect.
Iniţiativa FNTM a pus bazele comunităţii turismului de pensiune din România prin intermediul portalului www.cazarelapensiune.ro de promovare a pensiunilor şi rezervări online, instrument lansat şi dezvoltat în cadrul proiectului, prin intermediul căruia peste 3.500 de afaceri s-au înregistrat, iar peste 2.00