Nissan Note este departe de a fi un MPV plictisitor, modelul ce atacă segmentul B combinând eleganţa cu dimensiunile subcompacte şi agilitatea unei supermaşini de oraş. Hatchback-ul japonez se adresează vieţii citadine şi are ca prioritate scăderea consumului de carburant şi a emisiilor de noxe, Note 2013 fiind anunţat ca cel mai econom din nişa pe care va activa.
Sub caroseria lui Note de generaţia a doua (dimensiuni Lxlxh: 4,15 metri (+5 cm), 1,74 metri (+5 cm), scund de 1,47 metri (-8 cm)) se află platforma tehnică V de la Micra şi Renault Clio 4. Monovolumul de clasă B dispune de o modularitate excelentă a interiorului, caroseria generoasă fiind capabilă a se achita excelent de sarcinile domestice ale unei familii de dimensiuni medii.
Suspensia de tip McPherson este montată pe un cadru auxiliar, pentru a ajuta la izolarea zgomotului rutier şi a vibraţiilor, ajutând şi la obţinerea unei ţinute de drum mai comodă, în paralel cu o masă mai redusă.
Propulsia la entrylevel-ul Note 2013, al cărui preţ porneşte de la 13.600 de euro cu TVA, se face pe baza micului motor în trei cilindri cu injecţie directă de benzină de la Micra. Puterea unităţii de 1.2 litri în versiunea simplu aspirată este de 80 CP, în vreme ce unitatea turbo 1.2 DiG-S avansează 98 CP. Astfel, downsizing-ul devine preferatul japonezilor, asemenea soluţiei EcoBoost adoptate de Ford pe noul B-Max. Consumul micului benzinar în trei cilindri este unul modest, la doar 4,3 litri.
În baza parteneriatului Renault-Nissan, Note 2013 de generaţia a doua găzduieşte sub capotă cunoscutul diesel commonrail 1.5 dCi în patru cilindri ce beneficiază, graţie supraalimentării, de o putere de 90 CP şi un cuplu motor maxim de 220 Nm. Această unitate diesel, disponibilă inclusiv pe Renault Clio 4, este creditată cu un consum de doar 3,5 litri de motorină la sută.
La capitolul transmisii, în cazul î