În timp ce guvernanţii de astăzi ai României discută vinderea pe bucăţi a infrastructurii feroviare, în vremuri apuse, părinţii României moderne în frunte cu regele Carol I construiau „pânza de fier“ care trebuia să devină vena comercială a ţării. În Capitală, numărul gărilor avea să crească de la an la an, iar în oraşele din ţară unele au devenit adevărate monumente.
Ca orice alt mijloc de transport, nici sistemul feroviar nu duce lipsă de legende şi poveşti. Potrivit istoricilor, a existat un tâlhar celebru în anii 1930-1940 care opera numai în tren. Faimosul comisar Eugen Alimănescu, cel care i-a prins pe tâlharii care au spart Banca Naţională din Braşov, cunoscut în acele vremuri ca fiind cel mai dur şi cel mai înfricat dintre poliţiştii români, este cel care l-ar fi prins şi pe tâlhar. „Povestea este că autorităţile au apelat la Alimănescu, iar comisarul a ajuns să fie el momeala pentru a-l prinde pe hoţ. Infractorul le fura bunurile şi apoi îşi omora victimile. Când a încercat asta şi cu comisarul, a sfârşit cu o condamnare“, explică Falcan. Primul bolnav de SIDA din România Poate o poveste mai puţin cunoscută, dar care exprimă modul propagandistic în care funcţiona sistemul comunist este cea a primului român depistat cu SIDA. „Cu toate că nu s-a făcut public şi comuniştii au încercat să rămână cât mai muşamalizat, primul român care a fost depistat cu SIDA a fost chiar un conductor de tren. Omul era homosexual şi cum ieşea frecvent din ţară, aşa se pare că a luat boala. Desigur, în comunism românii nu aveau probleme, nu existau boli şi nici homosexuali, aşa că autorităţile au încercat să ţină cât mai departe de opinia publică povestea conductorului“, a mai povestit Dan Falcan. În Capitală, numărul gărilor avea să crească de la an la an, dar timpul, modernizarea ţării, dar şi ignoranţa autorităţilor de-a lungul timpului a făcut ca doar patru staţii să ră