Mai puţin de o treime dintre copiii cu dizabilităţi din România frecventează învăţământul de masă. În judeţul Dolj, mai puţin de jumătate dintre copiii cu diverse forme de handicap merg la şcoală, restul rămân izolaţi acasă, în grija părinţilor, neavând şansa de a se integra într-o colectivitate. Vina cea mai mare pentru care aceşti micuţi nu sunt şcolarizaţi aparţine, în primul rând, familiei, spun reprezentanţii unităţilor de învăţământ. În contradicţie, părinţii susţin însă că nu de puţine ori copiii lor au fost refuzaţi de unităţile şcolare.
Să ai un copil cu dizabilităţi poate deveni un adevărat calvar pentru părinţii care vor ca acesta să urmeze o şcoală. Chiar dacă ţara noastră se laudă că a adoptat toată legislaţia europeană cu privire la protecţia copilului şi a persoanelor cu dizabilităţi şi s-a angajat să asigure toate facilităţile pentru persoanele cu handicap, acest lucru nu se întâmplă în totalitate în realitate, iar şcolile nu fac nici ele excepţie.
Dintre cei peste 72.700 de copii cu dizabilităţi din România, aproximativ 24.100 frecventează învăţământul de masă, adică mai puţin de o treime, potrivit datelor din 2013.
Doar 503 copii cu dizabilităţi frecventează cursurile de învăţământ
Potrivit datelor oferite de DGASPC, la nivelul judeţului Dolj, în anul 2012 în evidenţele Serviciului de Evaluare Complexă a Copilului figurau 1.997 de copii cu dizabilităţi încadraţi într-un grad de handicap. Dintre aceştia, doar 503 frecventau şcoala anul trecut, 305 şcolarizaţi în învăţământul public şi 198 în învăţământul special. De la începutul anului până în luna septembrie anul curent, în evidenţele Serviciului de Evaluare se află 1.578 de copii cu dizabilităţi încadraţi într-un grad de handicap. „Din nefericire, mai puţin de jumătate dintre copiii cu dizabilităţi care ar trebui să urmeze o şcoală sunt înscrişi la cursuri. În C