Activităţile IT şi de salarizare sunt cele mai externalizate servicii din cadrul companiilor locale, urmate de contabilitate, customer care şi achiziţii, potrivit estimărilor Accace.
"În ultimii 5 ani însă, externalizarea activităţilor contabile a înregistrat un avans considerabil pe plan local, iar prin informatizarea continuă a proceselor, este estimat ca numărul companiilor care apelează la furnizori specializaţi să crească tot mai mult în perioada următoare", se arată într-un comunicat al companiei de externalizare şi consultanţă de afaceri.
"Outsourcing-ul IT a fost prima opţiune în ceea ce priveşte externalizarea departamentelor; treptat însă, companiile au început să perceapă avantajele externalizării şi pentru alte activităţi interne importante, precum salarizarea, contabilitatea sau asistenţa clienţilor", a explicat Bogdan Badea, Managing Director Accace în România.
Dacă în cazul externalizării serviciilor IT, principalul motiv pentru care companiile apelează la acest model de business sunt costurile reduse, în cazul salarizării, motivele ţin preponderent de confidenţialitatea datelor, precizează Accace. În ceea ce priveşte activităţile contabile, acestea sunt externalizate datorită faptului că asigură creşterea eficienţei proceselor interne, a flexibilităţii serviciilor furnizate, dar şi a sclabilităţii nivelului de dezvoltare a companiilor, potrivit sursei citate.
"Un alt motiv pentru externalizarea contabilităţii este efortul intern prea mare al companiilor de a fi la curent cu legislaţia din România şi birocraţia existentă. În plus, companiile locale resimt şi necesitatea unor servicii de consultanţă, care să aducă valoare adăugată în domeniul contabilităţii", a adăugat Bogdan Badea.
Piaţa de outsourcing contabil din România înregistrează un ritm de creştere mai avansat comparativ cu alte state din regiune, precum Cehia, Sl