Vorbitorii de limbi nordice – norvegiana, suedeza, daneza – şi de olandeză sunt cel mai bine plătiţi angajaţi în industria de call center din România, pe poziţii de începători. Candidaţii care vorbesc fluent limbi nordice sau olandeză sunt angajaţi ca începători pentru salarii lunare brute cuprinse între 1.450 şi 1.900 de euro, arată o analiză realizată de compania americană CGS, cel mai mare furnizor de soluţii de outsourcing din România.
Vorbitorii de germană, portugheză sau limbi central-europene sunt angajaţi pe poziţii de entry-level cu salarii lunare cuprinse între 850–1.200 euro brut, spun oficialii CGS.
Vorbitorii de germană, poloneză, cehă, olandeză şi suedeză sunt foarte greu de găsit de către recrutorii din industria de call center din România, pentru că angajatorii impun criterii de eligibilitate foarte stricte: candidaţii ideali trebuie să vorbească fluent una dintre aceste limbi străine şi trebuie să mai aibă şi aptitudini tehnice.
“Salariile acordate angajaţilor care cunosc limbile străine menţionate anterior ajung la acele niveluri în primul rând întrucât vorbitorii respectivi sunt greu de găsit pe piaţa muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienți pentru care furnizăm serviciile de outsourcing. În plus, în general solicităm aceloraşi angajaţi inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competenţe suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor susţinute în firmă împreună cu companiile beneficiare; desigur că ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe măsură”, a explicat Vladimir Sterescu, country manager al CGS în România.
Cele mai multe posturi ofertate de call centerele din România vizează vorbitorii de română, engleză, franceză, germană şi italiană.
“Pentru proiectele pe limba română, unde nu sunt solicitate competenţe tehnice avansate,salariile din call