Cu o legislaţie a insolvenţei în curs de schimbare şi o piaţă a construcţiilor care nu dă semne solide de revenire, subsidiara locală a grupului german Praktiker încearcă să îşi restructureze cheltuielile fără a apela la procedura insolvenţei, o lege care conferă drepturi, dar şi obligaţii şi prejudicii de imagine.
Astfel, compania a început negocierile cu proprietarii spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea cele 27 de magazine pe care le operează la nivel local, proces cu o miză estimată de ZF la 15-20 de milioane de euro/an.
Praktiker AG, compania-mamă a grupului german, a intrat în insolvenţă în luna iulie a acestui an, moment în care în piaţa locală au început să apară întrebări cu privire la situaţia şi viitorul Praktiker România. Afacerile companiei de bricolaj, care a fost liderul pieţei până în 2009, au fost în 2012 la jumătate faţă de maximul atins în 2008, în timp ce pierderile nete cumulate în ultimii patru ani s-au ridicat la 48 de milioane de euro. În aceste condiţii, în urmă cu câteva săptămâni reprezentanţii Praktiker au apelat la Casa de Insolvenţă Transilvania pentru servicii de restructurare financiară în afara insolvenţei, evitând astfel o procedură care în cele mai multe cazuri lezează imaginea companiilor şi afectează relaţiile cu partenerii.
După mai mult de 100.000 de insolvenţe în ultimii cinci ani, în mediul de business s-a generalizat o opinie conform căreia o bună parte din firmele intrate în insolvenţă urmăresc fraudarea creditorilor. Continuarea pe ZFCorporate
Cu o legislaţie a insolvenţei în curs de schimbare şi o piaţă a construcţiilor care nu dă semne solide de revenire, subsidiara locală a grupului german Praktiker încearcă să îşi restructureze cheltuielile fără a apela la procedura insolvenţei, o lege care conferă drepturi, dar şi obligaţii şi prejudicii de imagine.
Astfel,