Astfel, industriile creative au adus Romaniei anul trecut circa 9, 22 miliarde de euro, comparativ cu 2009 cand au insemnat in jur de 6,95 miliarde de euro din PIB-ul tarii de 115,9 miliarde de euro la acel moment.
Industriile creative se refera la domenii precum publicitate, arhitectura, arte si antichitati, mestesuguri, design, moda, film, video si fotografie, software, jocuri si publishing electronic, muzica si performing arts, publishing, televiziune si radio.
„Aceste industrii inseamna foarte mult pentru o economie ca Romania mai ales ca ele nu beneficiaza de sprijinul statului. Daca scoatem domeniul IT care este cel mai important ca pondere intre industriile creative si care mai este sprijinit de autoritati si ne referim la domenii precum cinema sau de teatru, acestea au sustinerea cea mai mica”, a mai spus Barta.Cea mai profitabila industrie creativa: softul
Pe de alta parte, cele mai profitabile industrii creative romanesti sunt domeniul software si cel al jocurilor pe calculator, industria de carte, publicitate, audio-vizual (film, televiziune si radio), artele spectacolului si domeniul designului.
Datele se refera insa la anul 2009, atunci cand a fost realizat cel mai recent studiu in Romania despre importanta industriilor creative in economia Romaniei.
Citeste si:Dinu Patriciu, executat silit de Peter ImreUn film biografic despre papa Benedict, in pregatire in GermaniaPeter Weiss pleaca de la sefia Bancpost. Cine ii ia locul
De asemenea, tot in 2009, cele mai creative orase erau Bucuresti (cu 69,4% din veniturile generata de aceasta industrie), Clujul (4,3%), Timisoara (2,6%), Brasov (2,1%) si Iasi cu 1,85%.Antreprenorii creativi nu sunt orientati catre business
„Costurile lansarii unui business in zona creativa sunt mult mai mici decat in alte industrii. De fapt, majoritatea antreprenorilor fac obiecte din <