Ivan, ASLO: Creşterea modestă a pieţei de leasing operaţional se datorează în primul rând climatului economic dificil
Piaţa de leasing operaţional s-a menţinut la finele trimestrului trei la nivelul începutului de an atingând 41.595 unităţi, înregistrând o creştere de doar 1% faţă de aceeaşi perioadă din 2012. În primele 9 luni ale anului, aproximativ 8.000 autovehicule noi au fost înmatriculate prin leasing operaţional, reprezentând 17% din totalul înmatriculărilor de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare.
“După ce a cunoscut o dezvoltare constantă încă de la apariţie, acum mai bine de 8 ani, piaţa de leasing operaţional marchează în 2013 o stagnare. Aceasta se datorează în principal atât mediului economic dificil, care a determinat încă o scădere a pieţei auto, cât şi schimbărilor legislative, care au contribuit la această evoluţie slabă. Cu toate acestea, sunt optimist şi mă bucur să constat că, în ciuda turbulenţelor legislative, sociale, politice şi financiare, piaţa de leasing operaţional din România se îndreaptă în direcţia cea bună, fiind deja cristalizată o cultură orientată către acest gen de servicii”, a declarat, într-o conferinţă de presă, preşedintele ASLO, Daniel Ivan.
Potenţialul pieţei locale, din punct de vedere al cifrei de afaceri, este estimat la aproximativ 200 mil. euro pentru acest an. Totodată, se aşteaptă un total de 10.000 de autovehicule noi livrate pe parcursul lui 2013. Ivan a spus că anul 2013 a fost unul instabil legislativ, principalele provocări care şi-au pus amprenta asupra evoluţiei pieţei fiind modificările aduse Codului Fiscal şi timbrul de mediu. Explicând reprezentanţilor Ministerului Finanţelor Publice natura activităţii şi segmentul-ţintă, eficientizarea administrării parcurilor auto pentru deţinătorii de flote, ASLO a reuşit obţinerea exceptării firmelor de leasing operaţional de la limitarea d