„Titlurile ziarelor din ultimele luni au fost dominate de relatări despre modul în care suntem supravegheaţi. Afirmaţii şi contraafirmaţii s-au succedat cu o viteză ameţitoare. Şocul resimţit de cetăţeni este palpabil. În rândul întreprinderilor, anxietatea este evidentă“, anunţă Viviane Reding, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi Stéphane Richard, preşedinte şi director general al Orange, într-un editorial în premieră pentru România.
„Fondatorul Facebook afirmă că recentele dezvăluiri legate de spionaj au diminuat încrederea utilizatorilor. Cloud Security Alliance constată că 56 % dintre persoane au ezitări privind colaborarea cu furnizori de servicii „cloud” care îşi au sediul în Statele Unite. Mesajul este clar: pierderea încrederii înseamnă pierderea unor oportunităţi de afaceri.
Colectate, analizate şi transferate în întreaga lume, datele cu caracter personal au dobândit o importanţă socială şi economică enormă. Conform anumitor estimări, valoarea datelor cu caracter personal ale cetăţenilor europeni ar putea creşte până la aproape 1 trilion EUR pe an până în 2020. Tocmai datorită importanţei tot mai mari a datelor cu caracter personal şi datorită aspectelor asociate protecţiei vieţii private, încrederea reprezintă un factor indispensabil pentru stabilitatea şi creşterea economiei digitale.
Iată de ce recentele dezvăluiri legate de spionaj au reprezentat un semnal de alarmă. Un cadru european puternic pentru protecţia datelor cu caracter personal, care ar putea deveni un standard esenţial, este în interesul cetăţenilor şi al întreprinderilor - care vor beneficia de pe urma unui cadru juridic care se aplică tuturor actorilor din lanţul economiei digitale. El poate deveni avantajul concurenţial al Europei.
Există o nevoie clară de a reduce decalajul din ce în ce mai mare dintre cetăţeni şi societăţile care le prelucrează datele. 92 % dint