Are doar 16,6 kilometri, iar șoferii puteau să circule pe acest tronson de autostradă din aprilie 2013, dacă se respecta termenul din contract. Primul lot al tronsonului de autostradă de la Arad la Nădlac avea toate șansele să fie dat în circulație în toamna acestui an, însă constructorul a intrat în faliment, astfel că lucrările au intrat în conservare.
Capital.ro a scris în repetate rânduri că cei 16,6 km între Arad și Pecica au cel mai avansat stadiu al lucrărilor, constructorul Alpine Bau având, la începutul acestui an, șansele să termine lucrările în vara sau toamna acestui an. De exemplu, la 15 ianuarie 2013, stadiul fizic al lucrărilor pe acest tronson era de 75,4%, fiind lotul cu lucrările cele mai avansate. Însă, din luna aprilie – mai au început problemele pentru austrieci. Compania-mamă avea probleme, astfel că în decurs de doar două luni, austriecii s-au văzut nevoiți să reducă ritmul lucrărilor aproape de zero. Astfel, la finele lunii iunie, austriecii au oprit lucrărilor, iar CNADNR a anunțat la jumătatea lunii iulie că a reziliat contractul cu Alpine.
Reprezentanții CNADNR au anunțat că vor organiza o nouă licitație pentru desemnarea unui constructor, dar până în prezent nu a fost publicat nici un anunț.
Mai mult, CNADNR a fost nevoită să apeleze la serviciile unei firme de pază, altfel șantierul devenea o țintă perfectă pentru hoți.
Nici la celălalt tronson care asigura legătură României cu Ungaria lucrurile nu stau mai bine. În noiembrie 2012 a fost reziliat contractual cu Romstrade, iar toată vara nu s-a realizat nicio lucrare pe acest obiectiv. CNADNR a organizat o licitație, a desemnat câștigătorul, însă contractual nu a fost semnat existând mai multe contestații. Cei 22 de kilometri de la Pecica la Nădlac, unde stadiul lucrărilor nu a ajuns nici măcar la 50%, urmează să fie construiți de Astaldi. @N_P