Consiliul Concurenței a finalizat investigațiile cu privire la posibilitatea ca retailerii și furnizorii acestora să fi stabilit prețuri artificiale la alimente, iar rezultatele anchetei vor fi date publicității la începutul anului 2014, potrivit președintelui instituției, Bogdan Chirițoiu. Sursa: Vlad Stanescu
Este vorba de ancheta demarată de Consiliul Concurenței în septembrie 2009, cu privire posibile înţelegeri anticoncurenţiale între comercianţi şi furnizorii acestora, referitoare la stabilirea preţurilor de vânzare sau de revânzare, cu potenţiale efecte asupra bunăstării consumatorilor finali.
"Prima investigaţie vizează societăţile membre ale grupului Metro (Metro Cash & Carry Romania SRL, real,-Hypermarket Romania SRL, MGB Metro Buying Group SRL) şi furnizorii acestora. Cea de-a doua investigaţie are în vedere societăţile grupului Rewe (Selgros Cash & Carry SRL şi Billa Romania SRL), în timp ce a treia şi a patra privesc societăţile Mega Image, CDE R Interex şi furnizorii acestora. Activitatea desfăşurată de către aceste societăţi reprezintă aproximativ 40% din valoarea totală a comerţului modern alimentar românesc", se arată în comunicatul remis de instituție.
Consiliul Concurenței poate sancţiona companiile care încalcă legislaţia în domeniu cu amenzi de până la 10% din cifra de afaceri a acestora. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.