Creşterea încrederii în bănci a populaţiei şi scăderea costurilor de finanţare au determinat o creştere a volumului de credite de consum în lei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a spus la ZF Live Bogdan Spuza, director executiv de marketing şi management al produselor în cadrul BRD.
“Există o recuperare timidă a încrederii. Dacă nu există încrederea că fiecare client are locul de muncă şi mâine şi poimâine, atunci cererea de credit scade. Aceasta este principala cauză a scăderii. Această încredere începe însă, încetul cu încetul, să se recupereze. Nu este un trend absolut rapid, dar simţim acest lucru. Această tendinţă, ajutată de scăderea preţului pentru client, a dobânzii şi a ratei, duce la o creştere a creditării”, a explicat Spuza în cadrul emisiunii ZF Live de vineri, 25 octombrie.
Indicatorul Robor la 3 luni, utilizat ca bază de calcul pentru majoritatea creditelor de retail în lei, a scăzut în această lună la un minim istoric de 3,14% pe an, însă clienţii care au contracte de credit în lei cu dobânzi variabile mai au de aşteptat înainte să simtă în propriile buzunare ieftinirea finanţării în lei.
Creşterea încrederii în bănci a populaţiei şi scăderea costurilor de finanţare au determinat o creştere a volumului de credite de consum în lei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a spus la ZF Live Bogdan Spuza, director executiv de marketing şi management al produselor în cadrul BRD.
“Există o recuperare timidă a încrederii. Dacă nu există încrederea că fiecare client are locul de muncă şi mâine şi poimâine, atunci cererea de credit scade. Aceasta este principala cauză a scăderii. Această încredere începe însă, încetul cu încetul, să se recupereze. Nu este un trend absolut rapid, dar simţim acest lucru. Această tendinţă, ajutată de scăderea preţului pentru client, a dobânzii şi a ratei, duce la o creşte