Crossover-ul Taigun va fi din 2014 cel de-al treilea model din gama „New Small Family” de la Volkswagen. Comparativ cu liliputanii Up! şi Cross-Up!, micro-SUV-ul va fi însă ceva mai lung (+ 32 cm), mai lat cu 8,3 cm şi mai înalt cu 8 cm. De asemenea, s-au operat upgradări ale ampatamentului cu 5 cm, distanţa dintre axe atingând 2,47 metri.
La 3,86 metri lungime, 1,73 metri lăţime, 1,57 metri înălţime şi cântărind doar 985 kg, VW Taigun va fi mai mic chiar şi decât gama Q1/Q2 de la Audi ce urmează a fi fabricată pe baza lui A1 Sportback. Omologul acestor doi gemeni premium lungi de 4,2 metri va fi însă un viitor VW Polo SUV ce va expanda în jos gama tot-terenurilor sub-compacte, sub actualul Tiguan. Mezinul Taigun va avea şi valenţe practice, portbagajul înghiţind minim 280 de litri, însă prin afectarea habitaclului, volumul creşte la 987 litri.
Sub capotă, VW Taigun beneficiază de un nou motor în trei cilindri de 998 cmc supraalimentat prin turbo. Prezentat iniţial pe VW UP! GT Concept, downsizing-ul în cazul agregatului 1.0 TSI se traduce prin 110 CP şi un cuplu motor de 175 Nm livrat integral de la 1.500 rpm. Unitatea TSI permite mini-SUV-ului Volkswagen cu tracţiune frontală şi cutie manuală în şase trepte un demaraj 0-100 km/h în 9,2 secunde şi atingerea unei viteze maxime de 186 km/h. Consumul creditat de producător este de 4,7 litri la sută, iar emisiile abia dacă sar de 100 grame CO2 la km. Cel mai probabil, oferta va fi extinsă la baza gamei şi cu versiuni aspirate ale acestui motor de 1 litru (60 şi 75 CP).
Interiorul este minimalist, asemănător cu al citadinei UP!, fără a fi însă spartan. Deasupra pe bord tronează trei ceasuri în format analog ce afişează într-o notă sportivă diverşi parametri, dintre care presiunea sistemului de alimentare din turbină, gadget întâlnit la Audi Quattro S1 şi Ford Focus RS.
La exterior, calandrul frontal