Contracte de marcaje rutiere cu o valoare de 36 milioane lei au fost atribuite de fostul şef al CNADNR, Mircea Pop, cu două săptămâni înainte de o decizie finală a Comisiei de licitaţie. În prezent, Pop este membru în CA al CNADNR.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a acordat contractele de marcaje rutiere pe următorii doi ani, cu o valoare însumată de 36 milioane de lei, pe raza regionalei Bucureşti, cu încălcarea unui număr-record de prevederi legale. Acestea privesc conflictul de interese, achiziţiile publice, verificarea aspectelor procedurale ale acestor achiziţii.
Contractele au fost atribuite de către fostul director general al CNADNR, Mircea Pop. Acesta este unul dintre apropiaţii premierului Victor Ponta. El a fost consilier al premierului Adrian Năstase în perioada în care Ponta era şeful Corpului de Control. La finele anului trecut, Victor Ponta împreună cu ministrul Dan Şova l-ar fi demis, chipurile, pe Mircea Pop deoarece acesta împreună cu alţi directori din CNADNR petreceau la Bâlea Lac, în condiţiile în care mii de şoferi se găseau pe drumurile înzăpezite. De fapt, Mircea Pop şi-a continuat şefia la cârma CNADNR pe poziţia de director general interimar.
Documente aflate în posesia ziarului „România liberă“ denotă grave nereguli constând în ignorarea sarcinilor comisiilor de atribuire a licitaţiilor, încălcarea legislaţiei privind conflictul de interese sau transformarea Unităţii de Verificare a Achiziţiilor Publice de pe lângă Ministerul Finanţelor (UCVAP) într-o simplă anexă care urma doar să bifeze contractele semnate de CNADNR.
În vara acestui an, Mircea Pop a acordat asocierii formate din firmele Anduna Servimob şi Teo Trans Consulting un contract de marcare a 2,500 de kilometri de drumuri naţionale situate pe raza Capitalei. Teo Trans Consulting aparţine lui Adrian Teodoresc