Peugeot a închis fabrica de la Aulnay, din apropierea Parisului, după 40 de ani de activitate şi 8 milioane şi jumatate de maşini produse. Este prima fabrică auto din Franţa care se închide în ultimii 20 de ani.
Compania a anunţat încă de anul trecut că va închide fabrica, în cadrul unui plan de restructurare care vizează reducerea capacităţii de producţie în Europa. Pe continent vânzările de automobile s-au prăbuşit la minimul ultimilor 20 de ani în urma crizei financiare şi economice.
După anunţ, producţia fabricii de la Aulnay a scăzut semnificativ din cauza grevelor organizate de sindicate, ingrijorate de soarta celor 3300 de angajati.
Proiectul de restructurare adoptat anul trecut de Peugeot prevede concedierea a 11.200 de angajaţi din Franţa până în anul 2015. Grupul are aproximativ 200.000 de salariaţi la nivel mondial.
Iniţial, însuşi preşedintele francez Francois Hollande a calificat drept "inacceptabilă" închiderea fabricii de la Aulnay, însă mai târziu un raport al Ministerului Industriei a concluzionat că măsura era "inevitabilă".
Ultimul automobil asamblat la fabrica din apropierea Parisului a fost un Citroen C3. Peugeot a oferit compensaţii financiare angajaţilor disponibilizaţi la Aulnay şi a promis că îi va ajuta să-şi găsească alte locuri de muncă.
Compania a precizat că 2.700 dintre cei 3.000 de angajaţi permanenţi ai fabricii au găsit deja sau urmează să obţină în scurt timp alte joburi, fie în interiorul grupului, fie la alte firme. Sindicatele contrazic administraţia si susţin că 1.100 de angajaţi de la Aulnay îşi caută încă de lucru.
Industria auto europeană traversează o perioadă de criză. Vânzările au scăzut la minimul ultimilor 20 de ani, iar capacitatea de producţie de pe continent, inclusiv Rusia, de 26 milioane de automobile pe an, depăşeşte cererea cu aproximativ 7 milioane de unităţi.
Astfel