Comisia Europeană a decis să finanţeze construirea autostrăzii Sibiu - Piteşti şi a respins varianta Sibiu-Braşov, unde este propusă realizarea unei magistrale de trenuri de mare viteză
CE a anunţat la reuniunea TEN-T 2013, eveniment găzduit de capitala Estoniei, Tallin, că s-a decis să se finanţeze ruta de autostradă stabilita pentru Culoarul IV Pan European - Nădlac- Sibiu- Piteşti – Bucureşti. Varianta propusă de politicienii români ca traseul să fie mutat prin Sibiu – Braşov – Bucureşti nu este agreată de Comisia Europeană.
La Tallin s-a discutat pentru prima dată oficial despre intrarea României în harta TEN-T a viitoarei magistrale de trenuri de mare viteză. Astfel, linia de mare viteza care va parcurge România se va ramifica din Ungaria de la Szeged din magistrala Budapesta - Belgrad şi va parcurge prin ţara noastră ruta Nădlac – Arad - Timişoara – Deva – Sibiu – Braşov – Bucureşti – Constanţa. Noua politică a UE în domeniul infrastructurii îşi propune crearea unei reţele transeuropene unificate de transport (TEN-T). Pentru atingerea acestui obiectiv, CE a decis triplarea finanţării pentru infrastructura de transport, alocând 26 de miliarde de euro în exerciţiul bugetar 2014-2020, potrivit Mediafax
Noua politică instituie o reţea centrală de transport bazată pe nouă coridoare principale: 2 coridoare nord–sud, 3 coridoare est–vest şi 4 coridoare diagonale. Printre cele nouă se află şi coridorul Rin-Dunăre. „Reţeaua centrală va transforma conexiunile est–vest, va înlătura blocajele, va moderniza infrastructura şi va eficientiza operaţiunile transfrontaliere de transport pentru călători şi pentru companii în întreaga UE”, se arată într-un comunicat al Comisiei. Această reţea urmează să fie realizată până în 2030.
În opinia Executivului de la Bruxelles, cele nouă coridoare reprezintă un progres major în domeniul planificării infrastructurii