Şoferii care traversează trecerea cu calea ferată din dreptul localităţii ieşene Uricani simt fiori reci pe şira spinării.
După şase săptămâni de discuţii în contradictoriu, autorităţile judeţene din Iaşi s-au pus de acord în privinţa măsurilor necesare pentru evitarea unui nou accident grav la trecerea cu calea ferată înspre comuna ieşeană Uricani. 14 oameni au murit acolo în două accidente extrem de grave petrecute într-un interval de 18 luni.
Ultimul a avut loc pe 8 septembrie, iar bilanţul a fost cutremurător: 11 morţi, cu toţii ocupanţi ai unei maşini lovite violent de tren. Oficialii CFR se feresc, în continuare, să monteze o barieră acolo, motiv pentru care s-a decis închiderea pasajului pentru traficul auto. Restricţia este valabilă însă doar pentru şoferii neriverani. Cei care au terenuri în zonă pot să-l folosească în continuare. În plus, vor fi montate panouri conţinând mesaje referitoare la faptul că acolo au avut loc accidente extrem de grave în care şi-au pierdut viaţa 14 oameni.
Cei de la CFR s-au angajat să repare dalele de beton dintre linii, astfel încât să faciliteze trecerea maşinilor cu viteză mai mare. De asemenea, vor fi montate spinări de măgar în zona trecerii, din 50 în 50 de metri, care-i vor obliga pe şoferii care nu respectă indicatorul de „acces interzis“ să-şi sporească atenţia.
Demersul a fost iniţiat de Romeo Olteanu, prefectul Iaşiului. La întâlnire au fost mai fost convocaţi primarul comunei Miroslava, din care face parte localitatea Uricani, reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere şi ai CFR. Cei din urmă ar trebui să formuleze în viitorul apropiat un proiect prin care să obţină fonduri în valoare de 400.000 de lei necesare instalării de bariere atât la Uricani, cât şi la o altă trecere situată la un kilometru distanţă, care face legătura între Miroslava şi drumul european 583.
Pe aceeaşi temă:
1