PSA Peugeot Citroen a închis vineri fabrica de la Aulnay, din apropierea Parisului, care a produs peste 8,5 milioane de automobile în cei 40 de ani de activitate şi a avut, în perioada de apogeu, până la 3.300 de angajaţi.
Compania a anunţat anul trecut că va închide fabrica, în cadrul unui plan de restructurare care vizează reducerea capacităţii de producţie în Europa, regiune unde vânzările de automobile s-au prăbuşit la minimul ultimilor 20 de ani în urma crizei financiare şi economice. După anunţ, producţia fabricii a scăzut semnificativ din cauza grevelor organizate de sindicate, transmite Bloomberg.
Ultimul automobil asamblat la Aulnay a fost un Citroen C3, maşina cu numărul 8.568.391 care a ieşit de pe linia de producţie a fabricii. Este prima fabrică auto din Franţa care se închide în ultimii 20 de ani. "Se încheie un capitol în istoria comunităţii Aulnay", a declarat Tanja Sussest, liderul celui mai mare sindicat al angajaţilor fabricii. Proiectul de restructurare adoptat anul trecut de Peugeot prevede concedierea a 11.200 de angajaţi din Franţa până în anul 2015. Grupul are aproximativ 200.000 de angajaţi la nivel mondial.
Iniţial, preşedintele francez Francois Hollande a calificat drept "inacceptabilă" închiderea fabricii de la Aulnay, însă mai târziu un raport al Ministerului Industriei a concluzionat că măsura era "inevitabilă".
Peugeot a oferit compensaţii financiare angajailor disponibilizaţi la Aulnay şi a promis că îi va ajuta să-şi găsească alte locuri de muncă. Compania a precizat că 2.700 dintre cei 3.000 de angajaţi permanenţi ai fabricii au găsit deja sau urmează să obţină în scurt timp alte joburi, fie în interiorul grupului, fie la alte firme. Sindicatele susţin că 1.100 de angajaţi de la Aulnay îşi caută încă de muncă.
"Decizia de a închide fabrica de la Aulnay a fost una dificilă, dar curajoasă şi esenţial