Din lotul de 10 autobuze Urban Crosstown realizate de Roman Braşov nu s-au vândut decât patru. Pe restul nu le vrea nimeni din România, reprezentanţii fabrici încercând să găsească clienţi în străinătate. Sunt dispuşi să lase şi la preţ.
Autobuzul Roman Braşov, concepţie românească 100%, este un eşec , iar producătorul încearcă să scape şi de cele 6 pe care le mai are din lotul-probă, chiar şi la reducere de peste 10%. Urban Crosstown, modelul de autobuz Roman, a fost un proiect lansat în 2008 în ideea că va putea participa la licitaţiile organizate de regiile de transport ale primăriilor din ţară.
Astfel de licitaţii nu s-au ţinut, cu excepţia Bucureştiului, unde a fost preferat modelul concurent Mercedes Citaro. Fabrica din Braşov a ajuns astfel să livreze doar câteva bucăţi către firme de transport internaţional de persoane. Mai precis, 4, din lotul- probă iniţial de 10. „Trebuie să scăpăm de cele 6 Urban pe care le mai avem în stoc, o să vedem unde le dăm. În ţară, nu prea cred. Nu vedeţi că toate firmele preferă să ia second-hand, dacă iau? Iar primăriile n-au bani de autobuze noi, preferă să meargă cu hârburi. Avem nişte oferte trimise pe afară, aşteptăm răspunsul, să vedem ce iese. Mergem şi pe varianta unui discount de 10%, poate şi mai mare, funcţie de ce comandă se face”, spune, pentru ECONOMICA.NET, Carol Rugacs, directorul fabricii din Braşov.
Dacă luăm în calcul preţul de 120.000 de euro al unei unităţi, rezultă că fabrica din Braşov ar renunţa la mai mult de 12.000 de euro din preţul unui autobuz doar ca să-l vândă.
Anul trecut, Rugacs relata că este în discuţii avansate cu o „mare firmă din Dubai” pentru vânzarea unui lot de zeci de autobuze. Nimic nu s-a concretizat însă
De asemenea, la jumătatea acestui an, Roman Braşov purta discuţii cu reprezentanţii guvernului dintr-un stat din America Latină pentru livrarea a 300 de