Deschiderea mallului Promenada din nordul Bucureştiului, care marchează finalizarea unei investiţii de 300 de milioane de euro în proiectul Floreasca City (ce include şi clădirile de birouri Sky Tower şi Floreasca Office), aduce în discuţie cele mai importante proiecte imobiliare concretizate în ultimul deceniu în Capitală. Cele mai „costisitoare“ zece proiecte au implicat investiţii cumulate de peste 2 miliarde de euro, iar într-un top în funcţie de bugetul alocat dezvoltarea austriecilor de la Raiffeisen s-ar situa pe poziţia a treia, după megaproiectul din Băneasa şi investiţia celor de la AFI din zona Politehnică, potrivit unei analize a ZF.
Citiţi pe www.zfcorporate.ro Numărul mallurilor din Bucureşti îl concurează deja pe cel al fabricilor
Cele mai performante proiecte, în funcţie de veniturile realizate pentru fiecare metru pătrat de mall, sunt Băneasa, Cotroceni, Iulius Cluj, Bucureşti Mall, City Park Constanţa şi complexul comercial Orhideea, cu încasări de circa 30 euro/mp lunar.
Ierarhia la vârf în piaţa centrelor comerciale a rămas neschimbată anul trecut, unde mallurile dominante din Bucureşti - Băneasa Shopping City şi AFI Palace Cotroceni - au realizat cele mai mari venituri, în timp ce Bucureşti Mall, „pionierul“ acestei pieţe, continuă să piardă teren în aşteptarea unei renovări care întârzie să înceapă, reiese dintr-o analiză a ZF asupra celor mai importante 50 de centre comerciale din România.
Dezvoltarea imobiliară din ultimii zece ani a schimbat zone importante din Bucureşti, câmpuri de la marginea Capitalei sau fabrici din interiorul oraşului ca UMEB, Aerofina sau Semănătoarea fiind înlocuite de malluri sau clădiri de birouri în urma unor investiţii de miliarde de euro.
În peisajul imobiliar al Capitalei, investiţia austriecilor este, potrivit datelor ZF, a treia ca amploare, după dezvoltarea realizată