Raluca Negulescu nu pierde niciodată timpul plângându-se că nu are timp. De când lucrează la CISCO a învăţat să-şi identifice priorităţile şi să acţioneze asupra lor. Din 2005 şi până acum, câteva luni a lucrat în compania americană ca Marketing Manager la biroul din România.
De curând a fost avansată pe un post în care trebuie să-i gestioneze mai mult pe oameni şi mai puţin produsele CISCO, iar presiunea responsabilităţii, de care nu se plânge, este diferită. „Ai 90 de zile să probezi dacă poţi aduce valoare într-un nou rol, să probezi dacă ai vreun impact asupra oamenilor”, spune Raluca, Partner Marketing Lead Central Europe la CISCO. Rezonanţa flamboaiantă a funcţiei nu-i este pe plac şi preferă să treacă direct la ce face. Să faci marketing la CISCO înseamnă să relaţionezi cu clienţii, din perspectiva poziţionării produselor şi soluţiilor, dar şi să menţii o legătură foarte strânsă cu partenerii. Pentru că partenerii sunt cei care integrează diverse pachete care apoi sunt revândute utilizatorilor finali. CISCO, unul dintre liderii mondiali în domeniul soluţiilor şi echipamentelor de reţelistică şi comunicaţie, a intrat pe piaţa din România în anul 1999, fiind prezent cu un singur birou la Bucureşti, cu funcţie de reprezentare vânzări şi relaţie cu partenerii care integrează şi vând soluţiile către clienţi. Compania are un portofoliu foarte larg de soluţii şi produse. De pildă, integrarea unor sisteme de voce, video şi date.
Din portofoliul companiei se selectează produsele, iar partenerii le integrează în diverse pachete şi le vând. De aceea rolul Ralucăi, ca om de marketing, baleiază între zona de trainuire a partenerilor şi capacitarea unei comunităţi de oameni foarte importanţi care reprezintă braţul extins de vânzări.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro