În România, Dacia şi Ford vor produce în acest an 400.000 de autoturisme, piaţa locală depăşind, în premieră, la producţie Italia
Pe fondul unui nou an-record al Dacia la Mioveni şi datorită producţiei Ford, care chiar şi cu întreruperi va reuşi să scoată pe porţile fabricii din Craiova 60.000 de maşini, România a înregistrat anul acesta o creştere a producţiei auto de 20%, cea mai mare la nivel european. Dacă în 2007 vânzările de maşini depăşeau producţia, acum România a ajuns în situaţia în care la zece maşini fabricate abia se cumpără una, cea mai mare parte a producţiei luând calea exportului. În Italia, de exemplu, lucrurile stau invers, la o producţie de circa 220.000 de maşini fiind înregistrate vânzări de peste 730.000 de vehicule, în primul semestru al anului.
România ocupă locul secund între cele mai mari zece ţări producătoare de automobile din Europa în ceea ce priveşte raportul dintre numărul de maşini produse şi maşini noi vândute, pe piaţa locală pentru fiecare autoturism nou vândut fiind produse alte zece în primul semestru al acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) şi celor a Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile (OICA).
WikiZF: Profilul companiei Automobile-Dacia S.A.
România este depăşită în acest raport doar de Slovacia, unde pentru fiecare maşină nouă vândută se produc alte 16, în timp ce în Cehia raportul scade spre una la 7.
La nivelul primelor nouă luni ale acestui an, pe piaţa locală s-au produs aproape 304.300 de autoturisme şi s-au vândut aproape 48.400 de maşini noi, raportul fiind astfel de 6 la 1, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). România a atins în acest an un ritm de creştere a producţiei de 20%, cel mai accelerat din Europa, susţinut atât de Dacia, care se îndreaptă