Ai o idee şi nu ai finanţarea necesară pentru a o pune în aplicare, dar nici nu vrei să apelezi la un împrumut pentru a face rost de bani. Ce este de făcut? Ai putea să îţi pui ideea pe hârtie, să scoţi în evidenţă punctele forte ale acesteia şi să apelezi la o platformă de crowdfunding.
Apărute prima dată în 2001, platformele online de crowdfunding reprezintă în străinătate o sursă de finanţare la care apelează foarte multe persoane. Spre exemplu, în 2011 au fost strânşi la nivel mondial 1,5 miliarde de dolari din crowdfunding. În aceste condiţii, era doar o chestiune de timp până când astfel de platforme să apară şi în România. În prezent, există şase platforme de crowdfunding pe piaţa locală: Bursa Binelui, We are here, Pot şi Eu, Creştem Idei, MindFruit.ro şi Multifinantare.ro.
CUM OBŢII BANI DE LA CEILALŢI?
Suma pe care o obţii din crowdfunding este strâns legată de modul în care reuşeşti să atragi atenţia publicului-ţintă pe care îl ai atunci când postezi un proiect. „Pentru că succesul unui proiect depinde în totalitate de implicarea financiară a publicului, iniţiatorul trebuie să convingă o mulţime de oameni că proiectul lui foloseşte, educă, relaxează – cu alte cuvinte, că e necesar şi merită susţinut”, afirmă Irina Caraivan, Creative Director al platformei We are here.
Citeste mai mult pe cariereonline,ro