Şansele de a avea o campanie care să înregistreze rezultate notabile în două oraşe diferite sunt
de 52%
Anii ce urmează vor fi dominaţi de brandurile care sunt cu adevărat creative şi inovative
Când trăieşti şi lucrezi pe piaţa din China, este adesea uşor să uiţi de viteza surprinzătoare cu care se produc schimbările, spune Chris Dobson, director de strategie creativă al Imagination APAC.
Cu toate că zilele în care China înregistra creştere economică de două cifre par de mult apuse, revoluţia consumatoristă tocmai începe să ia amploare, iar viitorul se arată a fi unul încurajator pentru brandurile care sunt dispuse să se adapteze şi să inoveze.
În 1990, doar 26% din populaţia Chinei locuia la oraş. Astăzi procentul a ajuns la 52%, ca până în 2020 să atingă valoarea de 60%. Cu alte cuvinte, 850 de milioane de persoane vor locui, în mai puţin de 1 deceniu, în mediul urban.
În plus, în următorii 10 ani aproximativ 160 de milioane de oameni vor face parte din clasa de mijloc superioară, aceştia fiind cei care vor alimenta creşterea economică a Chinei, cumpărând produse şi servicii aflate într-o gamă de preţuri superioară.
Schimbările nu promit vremuri uşoare
Occidentalii tind să privească China la singular, ca atunci când aduc în discuţie state precum Anglia şi Franţa. Totuşi vorbim despre un stat cu o suprafaţă de peste 10 milioane kilometri pătraţi şi care reprezintă 20% din populaţia lumii, împărţită în 22 de provincii, fiecare unică din punct de vedere cultural, culinar, spiritual, istoric şi chiar lingvistic. Astfel, pregătirea pentru o piaţă de asemenea anvergură trebuie să fie una temeinică şi bine documentată.
Rezultatele din publicitate susţin această teză. Studiile recente realizate de Millward Brown arată că şansele de a avea o campanie publicitară care să înregistreze rezultate nota