Grigore Cartianu, redactor-şef al ziarului „Adevărul” în perioada 2008-2012, vorbeşte despre viziunea şi greşelile mogulului Dinu Patriciu, dar şi despre cum încerca acesta să influenţeze politica editorială a ziarului.
În septembrie 2006, după un an şi jumătatea de la plecarea lui Cristian Tudor Popescu alături de o mare parte din redacţie, ziarul „Adevărul” intra în proprietatea omului de afaceri Dinu Patriciu. Patriciu era la vremea aceea unul dintre cei mai bogaţi oameni din România şi îşi pusese în cap să construiască un mare trust de presă. Pentru a-şi atinge scopul, aduce o echipă de peste 100 de oameni (jurnalişti, manageri şi oameni de vânzări) de la Ringier (trust elveţian care deţinea titluri importante din presa autohtonă), în frunte cu Răzvan Corneţeanu (numit manager general). În aprilie 2008, la „Adevărul” ajunge şi Grigore Cartianu.
Patriciu face investiţii masive, „Adevărul” se relansează şi, cu ajutorul unei politici agresivă de inserturi, atinge tiraje medii lunare de peste 100.000 de exemplare. Inserturile au avut un succes atât de mare, încât „Adevărul” vânduse, după un an de la implementarea acestei strategii, peste 15 milioane de cărţi.
Începând din 2010, laolaltă cu majoritatea afacerilor lui Dinu Patriciu, trustul „Adevărul” s-a confruntat cu serioase probleme financiare. În toamna anului 2012, Patriciu a vândut toate publicaţiile pe care le deţinea, inclusiv ziarul „Adevărul”.
Grigore Cartianu, redactor-şef în perioada 2008-2012, ne-a acordat un interviu despre suişurile şi coborâşurile pe care „Adevărul” le-a traversat în "epoca Patriciu".
„Adevărul”: Cum s-a făcut trecerea ta de la „Evenimentul zilei” la „Adevărul”?
Grigore Cartianu: Decizia mea de a pleca de la “Evenimentul zilei”, în 2008, a fost determinată de o conjunctură. Se schimbau directorii executivi la Ringier (n.r. – trustul elveţian care deţ