Regizorul tunisian Abdellatif Kechiche, care a câştigat premiul Palme d'Or la Cannes 2013 cu filmul „La vie d'Adèle“, spune, într-un interviu pentru „The Guardian“, că această distincţie valoroasă i-a adus atât recunoaştere, cât şi angoasă, din cauza acuzaţiilor referitoare la programul haotic şi solicitant în care s-a turnat filmul.
După ce filmul „La vie d'Adèle“, tradus în engleză ca „Blue Is The Warmest Colour“, a fost desemnat câştigător la Festivalul de la Cannes, regizorul a fost criticat pentru stilul său de lucru – haotic, solicitant şi chiar hărţuitor din punct de vedere moral. Cele două actriţe în rol principal au declarat că nu îşi doresc să mai lucreze vreodată cu Abdellatif Kechiche.
Léa Seydoux, una dintre tinere, a spus că s-a simţit ca o prostituată filmând scenele de sex extrem de explicite din „La vie d'Adèle“. După această tevatură, Kechiche menţionase într-un interviu pentru „Télérama“ că imaginea i-a fost mânjită în asemenea măsură încât nu se aştepta să mai căştige vreun premiu cu acest film.
Criticii au deliberat, totuşi: pelicula a fost îndelung apreciată pentru îndrăzneala şi intensitatea sa. Kechiche este recunoscut pentru realismul contemporan, încărcat de emoţie, din filmele pe care le regizează. „Nu vreau ca filmele mele să arate precum viaţa reală. Vreau să fie exact ca viaţa reală. Adevăratele momente din viaţă, asta mă preocupă“, a subliniat regizorul, pentru „The Guardian“.
În „La vie d'Adèle“ este descrisă ucenicia profesională şi emoţională a Adelei, o elevă de liceu din Lille (Adèle Exarchopoulos), care se îndrăgosteşte nebuneşte de Emma (Léa Seydoux), o studentă la arte, mai mare decât ea, care ascultă punk, are părul vopsit albastru şi e lesbiană. Filmul parcurge toate etapele relaţiei dintre cele două fete, de la flirt, experienţe sexuale, certuri, ruptură şi chiar şi legătura de