Acest serviciu ar urma să fie lansat anul viitor, au declarat surse pentru AFP.
Utilizatorii YouTube vor putea să acceseze în continuare gratuit vastul catalog de piese muzicale şi videoclipuri de pe acest site, însă ei vor avea şi opţiunea să plătească pentru acest nou serviciu "premium".
Acest nou serviciu de muzică nu va difuza publicitate şi le va oferi utilizatorilor posibilitatea să stocheze melodiile, pe care să le poată asculta chiar şi atunci când nu sunt conectaţi la internet.
Potrivit publicaţiilor The New York Times şi Billboard, abonamentul lunar pentru accesarea noului serviciu muzical al YouTube ar urma să fie de 10 dolari. Totodată, acest nou serviciu de muzică va fi special conceput pentru a fi accesat de pe telefoanele mobile inteligente şi de pe tablete.
Crearea unui serviciu muzical cu plată va permite totodată YouTube să limiteze situaţiile de încălcare a drepturilor de autor, generate de încărcarea de videoclipuri muzicale în mod liber pe acest site. În prezent, YouTube le permite deţinătorilor de drepturi de autor să blocheze conţinutul postat ilegal sau să plaseze publicitate pentru a genera venituri.
Lansarea acestui serviciu muzical cu plată se înscrie în strategia companiei Google de creştere a veniturilor atrase de site-ul de partajare de fişiere video YouTube, pe care l-a cumpărat în anul 2006 pentru o sumă de 1,65 miliarde de dolari.
O dată cu lansarea noului serviciu, YouTube va concura cu nume consacrate precum Spotify, Deezer, Pandora şi Rhapsody.
Contactaţi de AFP, reprezentanţii YouTube nu au dorit să comenteze.
Pe de altă parte, YouTube a lansat în luna mai, în parteneriat cu câţiva producători şi distribuitori de conţinut, primele sale canale care pot fi accesate în baza unor taxe.
De asemenea, compania Google a lansat în luna mai, în SUA, serviciul Google Play Music All