Jim Lovell, căpitanul misiunii Apollo 13 a spus că el a fost ajutat de experienţa standard pe care o avea ca pilot în timpul revenirii pe Pământ, după ce un tub de oxigen a explodat în timpul călătoriei spre Lună din 1970.
Ultimele dezastre aeriene, precum cel al zborului Air France 447, care s-a prăbuşit în Atlantic în 2009, şi cel al companiei Asiana Airlines, care s-a prăbuşit în San Farancisco în această vară, sunt dovezi clare ale dependenţei piloţilor de echipamentele ultramoderne de zbor, precum autopilotul, crede fostul astronaut.
Întoarcerea navetei Apollo 13 a fost unul dintre cele mai importante momente ale programului spaţial american din anii '60 şi '70.
Într-o capsulă lipsită aproape complet de oxigen şi electricitate, echipajul american a reuşit să ajungă în siguranţă pe Pământ, după mai multe manevre extrem de riscante. Astronauţii au fost nevoiţie să modifice traiectoria navei manual, folosind doar un ceas de mână şi poziţia Pământului pe care au observat-o pe fereastra de navigaţie.
Cu toţii au ajuns în siguranţă pe Pământ.
"Am avut multe probleme legate de computerele de pe Apollo 13", a spus căpitanul Lovell. "Aveam un sistem de asistenţă, un computer rudimentar, care era totuşi foarte avansat pentru acea vreme. M-am descurcat fără el. Nu am avut suficientă energie pentru a-l menţine în funcţiune", a mai spus Lovell pentru The Telegraph.
"Cred că aviatorii trebuie să se întoarcă la manşă şi să aibă mereu controlul asupra aeronavei. Ei trebuie să aibă ultimul cuvânt, nu calculatorul", a adăugat astronautul.
TOP 3 RECOMANDARILE EDITORILOR:
Noul cod al insolvenței: Guvernul a dat startul la falimente şi executări silite Titus Corlăţean este acuzat din nou de plagiatEXCLUSIV PRINT. Fenechiu a fost prins cu 200 km/h și a băgat la puşcărie doi poliţişti
TOP 3 CELE MAI CIT