Când vine vorba despre start-up-uri, cei mai mulţi se gândesc la ceva tehnic, precum producători de componente hardware sau dezvoltatori de aplicaţii mobile, scrie Business Insider.
În ultimul timp însă, antreprenorii obţin finanţări de milioane de dolari de la investitorii din Silicon Valley, şi nu numai, pentru a schimba modul în care mâncăm.
Start-up-ul Kitchensurfing, de exemplu, a atras 4,5 milioane de dolari cu următoarea idee: aduce un bucătar profesionist la tine acasă pentru o cină cu specialităţi gourmet. Un alt start-up, Blue Apron, trimite clienţilor săptămânal reţete cu ingrediente, în cantităţile potrivite. Clienţii Blue Apron îşi pot pregăti astfel o masă delicioasă fără a mai fi nevoiţi să facă o vizită la supermarketuri. Blue Apron a obţinut finanţări de până la 8 milioane de dolari iar astăzi livrează în jur de 100.000 de “mese” pe lună.
Unul dintre motivele pentru care industria alimentară din Statele Unite nu înregistrează creşteri constă în reglementările FDA (Administraţia Alimentelor şi a Produselor Farmaceutice din SUA). Mai mult, nu există protecţie pentru proprietatea intelectuală a unui start-up în industria alimentară şi nici patente pentru reţetele bucătarilor, mai notează Business Insider.
Când vine vorba despre start-up-uri, cei mai mulţi se gândesc la ceva tehnic, precum producători de componente hardware sau dezvoltatori de aplicaţii mobile, scrie Business Insider.
În ultimul timp însă, antreprenorii obţin finanţări de milioane de dolari de la investitorii din Silicon Valley, şi nu numai, pentru a schimba modul în care mâncăm.
Start-up-ul Kitchensurfing, de exemplu, a atras 4,5 milioane de dolari cu următoarea idee: aduce un bucătar profesionist la tine acasă pentru o cină cu specialităţi gourmet. Un alt start-up, Blue Apron, trimite clienţilor săptămânal reţete cu ingrediente, în cantităţile