CreŞterea încrederii populaţiei în redresarea economiei şi scăderea costurilor de finanţare au determinat o creştere a creditării, a spus la ZF Live Bogdan Spuză, director executiv de marketing şi management al produselor în cadrul BRD. Potrivit lui Spuză, BRD – a doua bancă locală după activele deţinute a înregistrat recent o creştere a creditelor de consum în lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
„Există o recuperare timidă a încrederii. Dacă nu există încrederea că fiecare client are locul de muncă şi mâine şi poimâine, atunci cererea de credit scade. Aceasta este principala cauză a scăderii. Această încredere începe însă, încetul cu încetul, să se recupereze. Nu este un trend absolut rapid, dar simţim acest lucru. Această tendinţă, ajutată de scăderea preţului pentru client, a dobânzii şi a ratei, duce la o creştere a creditării“, a explicat Spuză în cadrul emisiunii ZF Live de vineri 25 octombrie. El a fost recrutat în primăvară de la UniCredit Ţiriac Bank.
Indicatorul Robor la 3 luni, utilizat ca bază de calcul pentru majoritatea creditelor de retail în lei, a scăzut în această lună la un minim istoric de 3% pe an, însă clienţii de la nivelul întregului sistem bancar care au contracte de credit în lei cu dobânzi variabile mai au de aşteptat înainte să simtă în propriile buzunare ieftinirea finanţării în lei.
Continuarea pe ZFCorporate
CreŞterea încrederii populaţiei în redresarea economiei şi scăderea costurilor de finanţare au determinat o creştere a creditării, a spus la ZF Live Bogdan Spuză, director executiv de marketing şi management al produselor în cadrul BRD. Potrivit lui Spuză, BRD – a doua bancă locală după activele deţinute a înregistrat recent o creştere a creditelor de consum în lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
„Există o recuperare timidă a încrederii. Dacă nu exist