Vestul tarii n-are noroc la autostrazi! Amanate, reziliate, intarziate, nelicitate sau abandonate, acestea sunt cuvintele de ordine atunci cand vine vorba de soselele de mare viteza, pe care romanii din aceasta parte de tara le stiu doar din excursiile prin occident.
Dupa ce v-a aratat situatia incredibila a tronsonului Arad-Pecica, ce trebuia sa lege Timisoara de Nadlac, finalizat in proportie de 85% si lasat de izbeliste, Opiniatimisoarei.ro va prezinta un reportaj exclusiv pe tronsonul Pecica-Nadlac ce trebuia sa fie si el gata, dar a cazut prada combinatiilor cu iz penal facute de seful Romstrade, Nelu Iordache.
Tronsonul de numai 22 km este de importanta vitala pentru Romania, pentru ca va asigura conectarea tarii la reteaua europeana de autostrazi. Constructia lui este finantata in proportie de 85% din fonduri europene, a inceput in vara lui 2011 si tebuia terminata in primavara acestui an. Insa nici vorba de asa ceva!
Oficial, Iordache a reusit sa termine doar 27% din lucrare, insa, in urma cu un an el a fost arestat pentru deturnarea fondurilor europene destinate acestei autostrazi, iar contractul cu CNADNR a fost reziliat.
Si, pentru ca dezastrul sa fie si mai strigator la cer, acest tronson este probabil cel mai usor de realizat din punct de vedere tehnic, el traversand pusta aradeana, fara niciun obstacol major, fara localitati sau constructii care sa ii stea in cale, fara rauri de traversat sau lucrari de arta complicate. Doar camp, cat vezi cu ochii!
INCEPUTUL DEZASTRULUI: PECICA
Reportajul nostru incepe in dreptul localitatii Pecica, pe lotul realizat de Alpine. Un indicator ne arata ca mai sunt 25 km pana la vama si 241 pana la Budapesta. Insa, dupa cateva sute de metri, asfaltul austriecilor, atata cat e, se termina brusc. De aici incepe dezastrul lasat in urma de Romstrade.
PEREGU MIC
Pe