TIMIȘOARA. După ce acum câteva zile un consilier PDL venea cu propunerea de închidere a traficului auto în fața Primăriei Timișoara și a Catedralei Mitropolitane și transformarea zonei într-una pietonală, dar și mutarea liniei de tramvai care să traverseze Parcul Central și lățirea Canalului Bega în zona Flora, acum primarul îi dă replică.
Ideile au fost prezentate de consilierul local Sandu Ștefan de la PDL, care spunea că ar fi lucrat la proiect alături de arhitectul Ionel Pop, cel care a proiectat Schela de Petrol și Centrul Bancar. Primarul spune că proiectul prezentat de PDL-iști a trecut pe la el prima dată, dar că l-a respins.
Am respins acest proiect pentru că nu pot accepta pentru nimic în lume distrugerea parcurilor Timisoarei, iar proiectul ar provoca cel puţin două distrugeri grosolane, pe care, sunt convins, timişorenii, ca şi mine, nu le-ar tolera niciodată. Este vorba, pe de o parte, de distrugerea Parcului Central prin traversarea lui de linia de tramvai, cu tot ce acest lucru şi traficul în sine ar comporta, iar pe de altă parte, de distrugerea unei bune părţi din Parcul Catedralei, precum şi a farmecului malului drept al Begai şi, mai mult, a sinergiei celor două maluri în zona respectivă, prin realizarea unei artere auto (splai) între Podul Catedralei şi Podul P-tei Maria, a precizat primarul duminică, printr-un comunicat de presă.
Acesta s-a arătat interesat ca zona din jurul Catedralei trebuie să devină pietonală, însă are câteva obiecții de făcut.
Eu împărtăşesc ideea că zona din jurul Catedralei trebuie să devină în timp pietonală, dar după un proiect corect, chiar dacă mai costisitor. Îi am în minte principalele repere -(I) scoaterea din uz a liniei de tramvai dintre P-ta Maria şi Spitalul de Copii şi ducerea traseelor 1 şi 2 de la Gară de Nord la Spitalul de Copii pe Bd. Republicii, pe o nouă linie, pe care deja a