Afaceri de milioane de euro pe internet. Dacă în urmă cu câţiva ani părea o utopie, câţiva români au demonstrat că pot face bani frumoşi din comerţul online.
Printre cele mai căutate site-uri la ora acutuală sunt cele de modă. În anul 2009, Mirela Bucovicean (foto) şi-a deschis o platformă online care vinde şi promovează creaţiile designerilor români în toată lumea. Nu s-a gândit că ideea ei va valora peste ani milioane de euro.
„Când am cunoscut designerii români şi mi-am dat seama că sunt extraordinar de talentaţi am făcut acest site. Am apreciat calitatea produselor pe care aceştia le fac şi nu îmi dădeam seama de unde îmi pot cumpăra produsele. Stând de vorbă cu ei mi-am dat seama că au un minus în acest lanţ al businessului”, spune Mirela Bucovinean, proprietara unui magazin online.
Acum tânăra afaceristă colaborează cu designeri consacraţi şi dezvoltă pe zi ce trece siteul.
„Am vrut să lucrez numai cu cei buni şi în continuare păstrăm ştacheta ridicată. Toţi sunt buni de la Adelina Ivan, la Alina Botea, Ştefan Pelger, Lucian Broscăţean sau Paţaichin”, spune ea.
În anul 2012, în România, comerţul electronic a adunat în total o cifră de afaceri de peste 800 de milioane de euro. Puţin totuşi, comparativ cu alte ţări din Europa.
„Cifrele ne arată că încă mai avem o reticenţă în a plăti produsele cu cardul produsele, o frică de posibile fraude sau alte probleme întâmpinate, dar rata de fraudare a unei plăţi cu cardul este foarte mică, de ordinul a 0,03%”, spune Bogdan Ciocian, organizatorul unui târg de comerţ online.
Din spate vin puternic şi aplicaţiile online de tip smartphone, care acaparează tot mai multe domenii. Clienţii pot plăti prin aceste programe biletele de autobuz sau tichete pentru locuri de parcare.