Moţiunea simplă pe tema privatizării CFR Marfă a fost dezbătută, luni, în plenul Camerei Deputaţilor, în prezenţa actualului ministru a Transporturilor, Ramona Mănescu, dar şi a fostului şef de la Transporturi, Relu Fenechiu.
Cei 72 de parlamentari care au semnat moţiunea simplă “CFR Marfă – Cronica unei alte privatizări eşuate” au susţinut că eşecul privatizării CFR Marfă a fost anticipat de Guvernul Ponta, iar Uniunea Social Liberală ar fi “mimat în faţa Fondului Monetar Internaţional un proces de privatizare autentic”. Ei l-au acuzat pe fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, că ar fi regizat “o scenetă pentru FMI” şi l-au ironizat pentru problemele cu legea care l-au determinat, în cele din urmă, să demisioneze.
Mănescu, ministrul 007
Actualul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, a comentat traseul CFR Marfă până în prezent şi a subliniat că este “al şaptelea ministru al Transporturilor, exceptând miniştrii interimari, de când proiectul a fost iniţiat”, astfel încât vina aparţine, în egală măsură, predecesorilor săi.
Ea şi-a motivat lipsa de implicare argumentând că, la momentul la care a preluat mandatul, procesul era deja în etapa finală, “iar rolul ministerului s-a mărginit la urmărirea strategiei de privatizare”.
Odată constatat eşecul privatizării, Ramona Mănescu a arătat, totuşi, că doreşte continuarea procesului şi a anunţat că au început deja lucrările în acest sens.
“Compania va fi din nou evaluată: acţiunile de reorganizare şi restructurare ale companiei sunt necesare pentru îmbunătăţirea situaţiei economice. Între timp, a fost numită o nouă conducere. Se estimează că ar fi necesară o disponibilizare de circa 1.416 angajaţi, care a şi fost convenită”, a mai spus ea.
Fenenchiu, în ring cu FMI
Dacă actualul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a declarat mai degrabă un observator