Pentru prima dată în ultimii cinci ani, se aşteaptă ca industria de media şi divertisment să înregistreze în 2013 o evoluţie mai bună, peste indicii bursieri, se arată în noul raport Ernst&Young: Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment.
Veniturile globale înregistrate şi EBITDA (indicator al performantelor financiare ale unei companii) în dolari americani au continuat să crească în mod constant pentru companiile din sectorul de media şi divertisment, în timp ce multe alte industrii continuă să se confrunte cu mari greutăţi în această perioadă economică dificilă.
Astfel, se estimează că industria de media şi divertisment va depăşi în 2013 principalii indici bursieri ai industriei. Conform calculelor realizate de Ernst&Young, e de aşteptat ca 10 segmente ale industriei să înregistreze o marjă de profit de 26% în 2013.
Citeşte şi: Piaţa de media şi divertisment din România va ajunge la 3,53 miliarde de dolari în 2017
”Companiile de media şi divertisment îşi menţin şi îşi dezvoltă afacerile, în primul rând, crescându-şi veniturile din digital şi reducându-şi treptat activităţile din media tradiţionale, în corelaţie cu cerinţele pieţei ", a declarat Elena Badea, Director de Marketing la Ernst&Young România.
În pieţele emergente, creşterile din publicitate, precum şi majorarea veniturilor şi a consumului media au contribuit la o creştere constantă a cifrei de afaceri, în timp ce, în cazul pieţelor mature, consumatorii au continuat să migreze către digital.
Conform clasamentului privind profitabilitatea generală a celor 10 segmente din industria de media şi divertisment pe parcursul celor cinci ani analizaţi în raport (2009-2013 - figura 2), operatorii de cablu au înregistrat cel mai mare indice al profitului, cu o medie de 41%, urmaţi de canale TV transmise prin cablu, cu o medie a profitului de 37%, media interactivă – 35