După ce din septembrie s-a oprit temporar producţia de autovehicule B-Max, Ford anunţă că va opri producţia şi la fabrica de motoare, timp de opt zile, în luna noiembrie. Cei de la secţia de vehicule vor sta acasă încă 13 zile lucrătoare şi în noiembrie.
Cererea de autovehicule B-Max pe piaţa europeană şi, implicit, de motoare, se înrăutăţeşte de la o lună la alta, iar producătorul auto este nevoit să taie zilele de producţie în uzina din Craiova. În luna noiembrie, Ford va continua oprirea temporară a producţiei la Craiova, dar de data aceasta se închide pentru opt zile lucrătoare şi fabrica de motoare. Dacă în septembrie au fost trimişi în şomaj tehnic cei circa 2.500 de angajaţi de la secţia de vehicule, timp de şapte zile lucrătoare, luna aceasta oamenii au stat acasă timp de 13 zile lucrătoare şi au mers la serviciu doar zece zile. În noiembrie, vor sta în şomaj tehnic 13 zile cei de la vehicule, dar lor li se alătură şi cei aproximativ 1.400 de angajaţi de la fabrica de motoare. Pe parcursul perioadei de şomaj tehnic, angajaţii vor primi 80% din salariile de bază.
Ford motivează că se opreşte producţia la motoare tot din cauza diminuării cererii de vehicule pe plan european. Ca să existe cerere de motoare, trebuie să existe mai întâi cerere de maşini, iar pe piaţa europeană cererea de vehicule este în declin.
„Ca răspuns la situația precară a pieţei europene, Ford România continuă să-şi ajusteze volumele de producţie la uzina de la Craiova în luna noiembrie. Astfel, putem confirma pentru luna noiembrie oprirea producţiei de vehicule timp de 13 zile, respectiv opt zile în secţia de producţie motoare. Suspendarea timp de opt zile a producţiei de motoare este cauzată de cererea redusă pentru vehicule şi se suprapune cu perioada de suspendare a producţiei de vehicule. Conform Contractului Colectiv de Muncă dintre compania noastră şi anga