Toyota a redevenit în trimestrul al treilea cel mai mare producător auto din lume în funcţie de vânzări. Compania japoneză a detronat astfel constructorul american General Motors.
Revirimentul Toyota este efectul măsurilor economice adoptate de Guvernul nipon, care au dus la o depreciere a yenului şi deci la încasări mai mari pentru exportatori.
Toyota a vândut în trimestrul al treilea 2,5 milioane de unităţi, în urcare cu aproape trei procente faţă de perioada similară a anului trecut.
General Motors a anunţat pentru aceeaşi perioadă vânzări în urcare cu 5,5%, la 2,4 milioane de autovehicule.
Locul al treilea este ocupat de nemţii de la Volkswagen, cu 2,33 milioane de unităţi.
Analiştii anticipează că Toyota va înregistra în acest an un profit record. În trimestrul al treilea, profitul grupului japonez a urcat cu 72%, la 4,6 miliarde de dolari, de trei ori mai mult faţă de rezultatul GM şi cu 70% peste câştigurile Volkswagen, potrivit estimărilor analiştilor contactaţi de Bloomberg.
Toyota a redevenit în trimestrul al treilea cel mai mare producător auto din lume în funcţie de vânzări. Compania japoneză a detronat astfel constructorul american General Motors.
Revirimentul Toyota este efectul măsurilor economice adoptate de Guvernul nipon, care au dus la o depreciere a yenului şi deci la încasări mai mari pentru exportatori.
Toyota a vândut în trimestrul al treilea 2,5 milioane de unităţi, în urcare cu aproape trei procente faţă de perioada similară a anului trecut.
General Motors a anunţat pentru aceeaşi perioadă vânzări în urcare cu 5,5%, la 2,4 milioane de autovehicule.
Locul al treilea este ocupat de nemţii de la Volkswagen, cu 2,33 milioane de unităţi.
Analiştii anticipează că Toyota va înregistra în acest an un profit record. În trimestrul al treilea, profitul grupului japonez a urcat cu 72